The point of the ALS Ice Bucket Challenge

the point of pouring a shit ton of ice water over yourself is because when one suffers from amyotrophic lateral sclerosis (ALS) one of the effects the disease has is a numbness throughout the body, as well as struggling to breathe, and both these are meant to temporarily happen when doused in freezing water. It’s to raise awareness of what ALS feels like and encourage donations towards research and cures.

(Source: aristoxxcracy, via sleepingwithdesires)

blastortoise:

white people: mike brown robbed that store!

Lawyer: no he didn’t

Store owners: nope

Eye witnesses: nah

white people:

white people: MIKE BROWN ROBBED THAT STORE

(via noteonthescreendoor)

blessthepho:

Basement - Spoiled (x)
Nicki features twerking girls in her Anaconda video and people call it “pornographic and inappropriate” but Taylor Swift uses black girl’s asses as props and people see it as ~quirky and cute~ I’m so sick of this earth
- Submitted by Anonymous 

YESSS!!!!  (via shitrichcollegekidssay)
Anonymous asked: "You two should honestly do more stuff like that. Like its pretty hot haha"

we’re pretty hot

Anthony made vegan “chicken” stir fry for our date and put on a glen miller record and this is what I wanna show people who question and judge me for getting married at 20. I’m really lucky. 💕🌻
Nick Orr’s favorite band is terror #nickorrthecat

imsoshive:

white people care about when the pumpkin spice lattes are coming out more than they care about cops executing unarmed black people in broad daylight. 

(via realemobabe)


I Still Think About Who I Was Last Summer | Old Gray

bones-and-bricks:

daftpostpunk:

did Jesus pay for our sins with cash or credit

he used praypal

(via alphabetizing)

mdthwomp:

Unfriendly reminder that in America it’s reasonable to say an unarmed black kid deserved to be shot six times because he might have robbed a convenience store, but a white kid shouldn’t be kicked off the high school football team just because he violently raped a girl.

(via watertwelvefeetdeep)

» theme credit «